Wat kan je allemaal eten als vega?

Gelukkig hoor ik de vraag steeds minder, maar hoe vaak ik wel niet heb gehoord: Ben je vegetariër, wat eet je dan in godsnaam?!'. Lieve mensen, echt een heleboel. 

Hoewel deze vraag mij soms tot waanzin dreef, heeft het Jolijn en mij wel op het idee gebracht deze blog te starten. Dus van dat alles is dan toch weer wat moois gekomen;)

 

Om dan toch op al u onbeantwoorde vragen over de wondere wereld van een vegetariër een antwoord te geven, maakten wij een lijst met alles wat je gewoon kunt eten als je eet als een konijn.

 

O en daarbij, de fabel dat het dus altijd gezond is en wij 2 health freaks zijn, zetten we bij deze ook graag aan de kant!

 

De lijst van vega producten die je wel kan eten

- Brood;

- Aardappelen & zoete aardappelen en dus ook zeer zeker patat;

- Groenten dus dat betekent spinazie, wortels, paprika, paksoi, boerenkool, aubergine, courgette, sperziebonen, broccoli, bloemkool, pompoen, champignons, bietjes, selderij.... moeten we nog doorgaan?;

- Peulvruchten zoals bruine, witte en zwarte bonen, kapucijners, limabonen, linzen, kikkererwten, kidneybonen en sojabonen. En van al deze peulvruchten kun je dus prima vegaburgers maken; 

- Wraps;

- Falafel;

- Hoewel wij niet veel vleesvervangers eten zijn de producten van de Vegetarische slager toch wel erg smakelijk! Bijvoorbeeld de kipstukjes, bratwurst, spekjes en filet american; 

- Vruchten;

- Rijst (dus ook sushi, risotto en paella);

- Couscous;

- Quinoa;

- Bulgur;

- Noodles;

- Pasta;

- Soep

- Pizza;

- Ijs;

- Chips;

- Pindakaas;

- Havermout;

- Noten en zaden;

- Popcorn;

- Chocolade.


Wil je echt helemaal vegan eten?
Dan zijn er natuurlijk wel nog een aantal producten die je niet kan eten. Hoewel wij steeds minder zuivel eten, vinden wij de gedachten aan nooit meer kaas toch wel lastig. En die cappuccino blijft toch stiekem wel iets lekkerder met echte melk. Maar er zijn echt wel een boel vervangende producten te vinden zoals:

 

- Plantaardige margarine ipv boter;

- Kokosmelk ipv room;

- Amandelmelk, havermelk of sojamelk zijn prima vervangers;

- Een gebakken eitje voor op de brakke zondag vervangen is natuurlijk lastig. Maar wist je dat je voor het bakken van bijvoorbeeld cake of pannenkoeken ook goed chiazaad of banaan als bindend product kan gebruiken?

 

Wil je meer vegetarisch eten maar vind je het soms lastig om te bedenken wat je moet maken? Dan hebben wij de magische tip voor je: bekijk onze eindeloze lijst met heerlijke recepten;)

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Highlights
Please reload

Archief
Please reload

Categorie
Please reload

Get in touch
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Pinterest Icon